Monday, November 15, 2010

Sembang petang

Oh, tadi pergi ke Foodwork beli barang untuk camping malam ni.
Camping a.k.a tidur di uni.
Xbest tapi terpaksa.
Jadi masa dah habis beli barang semua pergi la naik bus
pastu yang mula naik budak cina.
dia beli tiket one way tapi nak balik pakai tiket yg sama.
Mak cik drebar bas tu bising la.
Well, biasa la.dah nama pon mak cik.
Tapi hati manyak baik tau.
Dia cakap kat amoi tu naik je la, dia xyah bayar.
Aku pun macam biasa la..naik bus tu siap berspek hitam cap TOMMY HILFIGER yg ori yg i baru beli last week(bergaya uolss ala2 S JIbeng).
Masa tu mak cik tu ada ala macam merungut skit2.
Aku macam biasa suka duduk depan, nak dekat dengan drebar.
Jadi tiba2 aku terpandang ada bunga2 dekat tempat touch go card tu.
Aku pon tnya, tu fresh flower ke?
aku cakap bau wangi macam roses.
Saja ja nak pancing mak cik bus tu..
Tup2 dia layan seyh...Mak cik tu bercerita sakan.
Dia cakap bunga tu bunga hidup tapi xde bau.
Dia ckp bau roses tu bau perfume dia..
Suka la tu aku puji bau wangi...
Dia siap cerita la dia tanam macam jenis bunga kt rumah dia, pasal bunga yg kering kalau xsiram(dia ada cakap nama bunga tu tapi aku xtau pun bunga apa dia refer...tapi angguk je la, tanda faham...wakakaka).
Seronok aku dok melayan dia bercerita sampai uni(actually xde la lama sgt, dlm 3 minit bus ride je).
Dia happy2 pastu bila aku nk turun siap cakap kat aku have a nice day.
Seronok sungguh ada org layan dia bercerita..
Hahaha..tapi aku suka.
Kalau ko buka mulut dulu n xsegan nak tegur mat/minah salleh, diorang ok je esp pak cik n mak cik omputih kt sini yang baya arwah tok n wan (70 n above)..super friendly ok.
tapi kalo ko diam je la..dia pon diam la jgk.
Tapi kalo ko tegur dia, banyak btul dia bercerita.
Jadi, xde la diorang mcm pandang slack je kt kita ni yg bertudung.
eksyen xbertempat.
Tunjuk la sikit social skill kita ni.
Walaupun xfaham..Ko gelak la kalo dia gelak
Ko ckp la yeah yeah..kalo dia bercerita
Tu je..as simple as that.
Kalo nak lebey2, buat la mcm gesture ooooooooooooo
atau hurmmmmmm
n mcm2 lagi la
xpayah nak ajar uolss
uolls dh besar
dah boleh pikio sndri=)

Cik Tikah UQ

No comments:

Post a Comment