Monday, November 1, 2010

Risau

Sejak dari semalam
aku asyik telefon rumah ja.
Risau setelah terbaca dalam Berita Harian online yang cakap Perlis banjir.
Mula-mula telefon petang tu air tak masuk rumah lagi..
Lega la sebab barang aku byk kot walaupun aku duduk tempat lain.
50% barang kat rumah tu semua barang aku.
Banyak kan? itu sebab aku simpan lagi buku-buku dari zaman tadika lagi.
Aku xkasi siapa2 buang sebab itu adalah kenangan aku.
Bajet nak tunjuk kat anak-anak la nanti konon..Hehehe...
Bila telefon lagi sekali pada sebelah malamnya,
 mak cakap air dah masuk rumah.
Diorang tengah sibuk masa tu pindahkan barang naik ke tingkat atas rumah.
Nasib baik rumah 2 tingkat.
Kalo x habis barang2 aku...Terima kasih lah adikku sayang sebab angkat barang2 kakaknya yang banyak n berat tu....
Pagi ni sebelum pergi sekolah pun telefon,
Sedih n pilu dengar adik aku cakap dia xmakan lagi.
Padahal masa aku tengah bercakap dengan dia aku tengah menyuap nasi ke dalam mulut(multi tasking..makan smbil ckp...xdigalakkan ye,nnti tercekik)
Adik cakap dia  tengah tunggu mak nak masak.
Oklah tu, dapur xtenggelam lagi.
Aku siap pesan dengan mak aku masak banyak2 supaya tahan 2-3 hari,
mana tahu air naik lagi tinggi...
Sambil makan sambil bertanya la, macam2 la sembang tapi mak aku cakap air dah nak surut kot.
Semoga cepatlah surut.
Penat kot nanti nak kena cuci rumah bila air banjir dah xde.
Masa telefon tadi, bapak aku xde.
Sibuk ubah kereta-kereta kesayangan pergi tempat lebih tinggi dan melawat kampung(bajet YB..hehe)
Tapi masa nak dekat habis perbualan tadi dia balik dan mak aku cakap dia nak pergi rumah Tok aku di Padang Katong nak tlg angkat2 barang.
Hello2..banjir kot, mcm mana nak gi Padang Katong tu?
Xpa lah, KBKK, pandailah Pak Nuar pikir...hehe
Oklah, nanti malam ni nak telefon lagi.

Kena off lah,
SEBAB
Kena baca buku lah,
SEBAB
nak exam lah.

Cik Tikah UQ

No comments:

Post a Comment