Friday, November 12, 2010

Makan dalam

Hari ni kita Akan bercerita tentang pentingkan diri.
Jika saya tanya, pernahkah korang sekurangnya sekali dalam seumur hidup pentingkan diri anda lebih drp org lain dalam sesetengah perkara?
Saya Akan menjawab ya kepada persoalan tersebut.
Mari kita cerita transformasi diri saya.
Dulu2 saya sgtlah "innocent" sampai lah saya sedar bahawa byk org ambik kesempatan dgn sikap "innocent" saya tu.
Mengambil pegangan bahawa pengalaman mengajar erti hidup, saya Cuba ubah diri saya.
Pada saya biarlah apa org kata asalkan saya tahu apa yg saya buat itu yg terbaik untuk diri saya.
Dan saya akui saya Akan meletakkan diri saya di hadapan sebelum org lain.
Memang saya pentingkan diri tapi kalo asyik lebihkan org,
hati sendiri xterjaga. Akhirnya kita sendiri yg makan dalam.
Tapi nak pentingkan diri pun kena bertempat jugak,
jangan bila senang pentingkan diri tapi bila Susah Cari orang lain.
Entahlah...sejak akhir2 ni banyak benda bermain dalam kepalaku ini
banyak masalah di sekililing yg membuatkan aku xsuka Dan xda hati nak sambung belajar lagi di sini tahun hadapan.
Kalo diberi peluang sekalipun, aku akan ambil keputusan yg drastik.
Mungkin aku Akan menjauh drp komuniti yg sedia Ada.
Membawa diri di komuniti yg baru.
Siapa tahu apa Akan terjadi tahun depan.
Hanya mampu berserah
Dan kita tunggu Dan lihat di mana jiwa ini ditakdirkan.

Cik Tikah UQ

2 comments: